Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

MrPerfect.dk

v/ BMD Trading Denmark Aps

Cvr: 36025050

Cvr adresse: Nordkajen 5, 6000 Kolding.

Lager og forsendelsesadresse: Kometvej 26B, 6230 Rødekro.

Mail: shop@mrperfect.dk

Telefon: 71999937

Generelt

Vi sælger til private, virksomheder og offentlige institutioner.

Alle varepriser er inklusiv moms.

Vi er en Dansk virksomhed med eget lager i Danmark - dette sikre dig hurtig levering og nem ombytning.

Vi er blandt de førende inden for LED og har nok Danmarks bredeste udvalg.

Vi er E-Mærket - din sikkerhed for en sikker handel.

Mrperfect led pærer e-mærket

Betaling

Det er muligt at betale med følgende betalingsformer: Dankort, Visa, Mastercard, EAN, Paypal og bankoverførsel.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.

Dette gælder: VISA, American Express, Mastercard - samt MobilePay.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

 

Forsendelse / levering

Lagervarer afsendes samme hverdag, ved bestilling inden kl. 15.30.

Leveringstiden til brofaste adresser er typisk en dag, og 2 dage til øvrige.

Varer der er udsolgt, leveres normalt inden for 1-2 uger. Forventet leveringsdato fremgår af varebeskrivelsen.

Priser for forsendelse:

Der er gratis forsendelse uden omdeling, med DAO365 og til erhverv ved køb over 500 kr - Gælder ikke palleforsendelser.

DAO365 pakkeshop DKK 34,00

DAO365 hjemmelevering DKK 37,00

GLS til erhverv DKK 37,00

GLS Pakkeshop DKK 34,00

GLS privat med omdeling DKK 45,00

Fragtmand dagspriser

Fortrydelsesret:

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til shop@mrperfect.dk / 71999937 eller ved at sende ordren retur med vedlagt standard formular: Fortrydelsesret - i det tilfælde behøver du ikke kontakte os forud. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. 

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 30 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post, da de har en størrelse eller vægt ud over det normal post kan håndtere. For eksempel solceller, varmepumper og lignende pallevarer.

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 1000 kr.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du har betalt med betalingskort eller Paypal returneres pengene tilbage til betalingskortet / Paypal kontoen.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

 

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

MrPerfect

v/BMD Trading

Kometvej 26B

6230 Rødekro

Vi beder dig vedlægge en kopi af fakturaen, samt et brev hvori du fortæller at du ønsker at returnere varen.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. Pakken skal kunne leveres på erhvervsadresse. 
Pakker tilbagesendt med DAO, kan ikke modtages.

Før du returnerer produktet så kontakt os på shop@mrperfect.dk / 71999937.

Så vil du modtage et link til vores returportal - hvilket er den letteste måde at returnere til os på.


Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi gør opmærksom på, at LED-produkter der bliver forbundet til en lys- eller bevægelsessensor, kan få beskadiget den indbyggende LED-driver i LED-produktet.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For salg til erhverv ydes som udgangspunkt kun 12 måneders reklamationsret.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Som udgangspunkt skal de rekvirere en returlabel fra vores support, ved reklamation. Husk altid at kontakte vores support forud for afsendelse.

Varen sendes til:

MrPerfect

v/BMD Trading

Kometvej 26B

6230 Rødekro

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. Før du returnerer produktet så kontakt os på shop@mrperfect.dk / 71999937, så vi sammen kan prøve at løse problemet. Husk at oplyse dit ordrenummer.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Producent Garanti

For varer der er mærket eller navngivet med 3 års garanti eller 5 års garanti, er der udelukkende tale om en producent garanti. Det er derfor de betingelser som producenten har fremlagt for disse garantier som finder anvendelse. Med andre ord forekommer der mangler på varer efter den 2 årige reklamationsret og disse har en 3 årige eller 5 årige garanti er det producentens ansvar.

Diverse
Serviceeftersyn er lovpligtigt på alle varmepumper med en kølemiddelsfyldning på 1001 gram og derover.
Alle producenter af varmepumper kræver for at garantien dækker, at der udføres årligt eftersyn uanset hvor meget kølemiddel varmepumpen indeholder. Vi anbefaler derfor altid et årligt eftersyn. En varmepumpe som jævnligt bliver efterset holder længere og beholder sin ydelse- og udnyttelsesgrad længere.

Synlige fragtskader:

Hvis du modtager en vare, og emballagen bærer tegn på skade, opfordrer vi til at du åbner pakken sammen med fragtmanden eller postbuddet. Kan de ikke vente på dig, bør du på fragtkvitteringen notere, at du modtager pakken MED FORBEHOLD

Hvis du åbner pakken sammen med fragtmanden eller postbuddet, og konstaterer at varen er i stykker, bør du nægte modtagelse af varen. Du bør tage kontakt til os hurtigst muligt. Send billeder af skaden på både transportkassen og produktet til shop@mrperfect.dk.

Hvis du først opdager en fragtskade efter emballagen er blevet åbnet, opfordrer vi til at du med det samme tager kontakt til os. Send billeder af produktet til shop@mrperfect.dk. Husk at gemme emballagen, da den er vigtig i vores behandling af sagen.

Skjulte fragtskader:

Hvis varens emballage så fin ud ved leveringen, men varen alligevel var i stykker, opfordrer dig til at tage kontakt til os med det samme.

Fortrolighedspolitik:

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Se endvidere vores Cookie- og persondatapolitik


Lovvalg og værneting
Dansk ret finder anvendelse.
Stillingtagen til om den internationale købelov, CISG, skal undtages, hvilket er relativt ofte forekommende.
Domstols- eller voldgiftsbehandling, herunder stillingtagen til lokation, eksempelvis Retten i Aarhus eller evt. voldgiftsbehandling i København efter Voldgiftsinstituttets regler.

PriceRunner Købsgaranti

Få dit køb sikret op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. Som medlem på PriceRunner får du altid Købsgaranti hos os. Denne ydelse koster intet og gælder for alle registrerede medlemmer på PriceRunner.

PriceRunner Købsgaranti gælder for dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter situationer, hvor butikker ikke påtager sig deres lovbestemte ansvar og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for 60 minutter efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster ingenting og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien! Få PriceRunner Købsgaranti i dag

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, defekt vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig personligt.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. Købsgarantien erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

For de endelige regler og vilkår og oversigt over kategorier, der er undtaget garantien, besøg PriceRunner.

Lær mere om tjenesten her

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på telefon eller via mail: shop@mrperfect.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
 
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportal for Nævnenes hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - https://ec.europa.eu/odr
. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse shop@mrperfect.dk.

Senest opdateret 22/3 2024